5/30/09

Vitt vin Sangria...

Jag är lite bakis idag...

Vi hade jätte trevligt igår!! Elisa, Evelin och Miriam kom hit och vi åt jättegod middag: sallad, "provoleta" (argentinsk ost som är jättegod!), "empanadillas"... och till det hade jag gjort sangria på vitt vin, med massa god frukt...den blev jätte god, så jag ska skriva receptet här. Till efterätt åt vi choklad fondue med frukt, som också va jättegott!!


Stolt Anna med god sangria =)

Recept på sangria (vitt vin)

1 l vitt vin
1/2 l soda vatten
några skvättar cognac (5 cl kanske...det beror på hur full du vill bli :P)
frukt i småbitar eller riven: äpple, päron, apelsin, banan, vattenmelon, aprikos, jordgubbar
socker

Låt stå i kylen 1 1/2 timme.

Jag använde dom frukterna, men man kan ha i vad som helst egentligen: vindruvosr, melon, ...

Den blev iaf jättegod, så jag kommer väll göra om den några gånger i sommar :)

Sen gick vi till Amara en stund vid ett tiden, kom tillbaka vid 3, Evelin höll på att somna och va helt slut stackarn!

Vi hade ganska kul =)

Men det va jättekul att sitta och prata om barndoms minnen och sånt, trevligt trevligt!

Miriam och Elisa sov över hos mig, men dom har redan åkte hem, så nu måste jag väll börja plugga!! ush!! har verkligen ingen lust!

Pratade med Samuel förut också, han hade gått ut och festat han med, men va itne helt nöjd, jag tror han kommer vara rätt trött på La Palma efter en månad!! Så han fåt komma till Sverige med mig i stället tycker jag!! jag saknar honnom redan!! och det är fortfarande 6 veckor kvar tills vi träffas igen!! :( Men jag hoppas han kommer ha det kul iaf :)


Saknar min man <3

Nu ska jag gå och plugga!! Föresten, jag har märkt att jag har Internet i köket också, tom bättre teckning än på balkongen!! haha!! jättebra!! :)

Kram!

No comments:

Post a Comment